Välj en blogg med kvinnotema
Det finns många skönhetsprodukter för kvinnor. Redan i gamla egyptiska gravar har man funnit spår av sminkdosor och ögonfransböjare. Det visar att kvinnor i alla tider önskat göra sig vackra. Detta beteende hos oss förstärks efter en graviditet då vi snabbt vill komma tillbaka i form. Fördelen med en blogg med kvinnotema är att det finns många annonsörer som vill göra reklam för sina produkter via länkar på din blogg. Du kan också söka samarbetspartners som du omnämner i din blogg. Om du skriver bra och får många följare kommer annonsörerna stå i kö för att få använda din blogg som reklamplats.
Annonsmarknader i kristider
Företagen påverkas av coronakrisen och har låg likviditet, men genom företagslån finns möjlighet att finna krediter till småföretagare på mellan 100 000 till 1 miljon. Pengarna behövs till kassaflödet tills det vänder igen. Det är ingenting som hindrar att din blogg tar emot annonser om krediter till företag. Några av dina följare är kanske kvinnliga företagare som driver hårsalonger eller naprapati, alltså just de grupper som är i behov av dessa lån. När krisen är över kommer denna annonsmarknad krympa.
Produkter är inte allt
Många bloggar är för inriktade på det materiella. Det kan bli tjatigt med mycket shopping i bloggen. I dessa metoo-tider finns det många som saknar romantik. Ge lite tips om hur du och din älskling håller liv i kärleken efter graviditeten. Ta gärna familjebilder och publicera på bloggen. Ha alltid mobilen redo. Det kan hända små saker när du går och handlar som du kan använda. En blogg är en heltidssyssla.
Friskvård är alltid ett bra tema för en kvinnoblogg. Om du har gjort en nyttig morotssoppa spetsad med ingefära och chili, så tycker jag du ska ta ett foto på den och om du får respons så publicerar du receptet på bloggen.